> ImSyaAz-SeVen <
Sunday, 1 December 2013 | 22:53 | 0 Love Note


Assalamualaikum..
I'm very happy in this night. tpi tak taw la napa akui gembira malam nie. pelik kan !? *adekukesah* :b sebelum korang baca apa aku nak tulis korang tngk gmbr bwah. apa yg tertulis itu kenyataan. oke 

pinky, text

dh tngk kan apa yang tertulis pada gambar tu kan !? mesti kembang sampai tak boleh nk kempiskan dah kan. hehe. aish merapu betul la aku nie. nak tahu tak apa aku nak tulis ! kalau tak maw tahu dan tak nak baca boleh angkat kaki. hehe sebelum mula apa-apa aku nak korang baca benda kat bawah nie.sesiapa yang baca sudah semestinya comel xD
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR
اللهمَّ صلِّ على سيِّدنا محمَّد وعلى آلِه وصحبِه وسلِّم
dah baca ! senang kan nak dapat pahala. sekarang tentang Sunnah Rasulullah S.A.W iaitu minum susu. Siapa suka minum susu especially untuk breakfast atau sebelum tidur !?
angkat keyboard..*ada guna hanphone la* :b
tahu tak ? nabi buat apa lepas minum susu ?
tak taw kan kan ? sapa dah tahu tutup mata. 
Diriwayatkan dari Ibnu Abbas Radhiyallahu'anhu bahawasanya Rasulullah S.A.W minum susu lalu baginda berkumur dan berkata: "Sesungguhnya susu itu mengandungi lemak." (Muttafaqun 'alaih).

Dari segi saintifiknya, setelah minum susu disunnahkan berkumur dengan air agar terpelihara kebersihan mulut. malah para doktor zaman moden ini menetapkan pentingnya berkumur atau membersihkan gigi dan mulut khususnya setelah minim susu dan semua yang berlemak kerana menjaga kesihatan gigi dan mulut.

SubhanAllah ! Kita ikut sunnah nabi tanpa mengira saintifik atau tidak, tapi kerana kita cinta akan nabi Muhammad S.A.W dan mahu mengikut sunnahnya.

sebelum solat pun disunnahkan bersiwak atau memberus gigi kan ? 
hebatnya nabi menjaga kebersihan..

soalan.. susu kambing vs susu lembu. yang mana satu lebih baik ? 
jawapan : susu ibu !

Allahumma sholli a'la sayyidina Muhammad.





Dah habis baca !? kalau tak habis baca lagi tu bohng la. kalau tak macam mana boleh baca yang kat bawah nie. :b sebelum tu dengarlah lagu nie. :)




posted by iman syamilah @ 22:53
 

0 Comments:

Post a Comment

Older Post
Newer Post






You have no idea how much I like you, how much you make me smile, how much I love talking to you, or how much I wish you were mine. Sometimes hit, sometimes miss, it’s always like that Just do it right tomorrow, it’s just a small mistake.


1 2 3 4 5





Kawan :)

Mine Them Linky Home